Županijski centar 112 u 2023.godini zaprimio je 28526 poziva što je u odnosu na 2022.godinu gotovo za oko 4000 poziva više.
Od svih zaprimljenih poziva 12794 bilo je namjenskih, a 15732 bilo je nenamjenskih poziva. Prilikom zaprimanja namjenskog poziva Županijski centar angažirao je jednu ili više hitnih službi ovisno o događaju. Najviše poziva vezano je uz hitnu medicinsku pomoć, policiju i vatrogasne intervencije.
Veliki broj nenamjenskih poziva Županijski centar 112 zaprima putem mobitela koji se sami uključuju u torbicama, ruksacima, džepovima i sl. ili prilikom igre djece te se upućuje poziv prema broju 112.
Apeliramo i molimo građane da prilikom odlaganja mobitela vode brigu o zaključavanju mobitela (ekrana), te ne daju djeci mobitele koji im služe kao igračke.
U novije iPhone i iPhad uređaje ugrađuje se aplikacija koje omogućuje u slučaju pada uređaja, upućivanje poziva na broj 112. Stoga molimo vlasnike takvih uređaja da se jave na povratni poziv centra 112 ako su u mogućnosti jer u protivnom možemo zaključiti da im se nešto dogodilo te angažirati žurne službe.
U nova vozila ugrađuju se uređaji ( tipka sa crvenim slovima S.O.S.) koji u slučaju prometne nesreće upućuje govornu poruku na broj 112 i daje lokaciju mjesta nesreće. Navedenu tipku mogu građani uključiti i sami u slučaju zdravstvenih problema tijekom vožnje. U tom slučaju javiti će im se operater – analitičar u centru 112, te uputiti potrebnu pomoć gdje god se nalazili.
Sredinom 2023. godine u Republici Hrvatskoj uveden je i sustav za rano upozoravanje i upravljanje krizama SRUUK kojim se porukama putem mobilnih telefona, brzo i učinkovito obavještava građane i sudionike civilne zaštite o opasnostima koje prijete i mjerama koje je potrebno poduzeti za smanjenje ljudskih žrtava i materijalnih šteta.
Djelatnici Županijskog centra 112 na raspolaganju su Vam 24 sata i u svakom trenutku mogu vam pružiti savjet odnosno uputit žurnu pomoć koje vam je potrebna.
S poštovanjem,